Cuadernos

domingo, 6 de febrero de 2011

Cuando la diferencia se convierte en algo maravilloso.

Cada vez soy más consciente del hecho que nuestra cosmovisión de mundo es diferente, y no sólo eso, también de las diferencias entre nosotros. Sí somos todos iguales y demás, eso está superado. Pero quiero decir que cada uno de nosotros puesto que proviene de un lugar diferente, tiene una diferente carga genética, sus experiencias son diferentes, sus ciscunstancias, sus aprendizajes...eso lo convierten en un sujeto único. Lo que ha visto, oído, leído, lo que se ha encontrado...no puede ser repetido. Esto hace de cada uno de nosotros un ser maravilloso que vale la pena ser tenido en cuenta, porque lo que puede aportar, quizás tan sólo lo haya vivido él, y no nos podemos permitir el lujo de dejarlo pasar.

3 comentarios:

  1. quina gran frase aquesta del titol! crec que defineix i resumeix tan bé el que s'experimenta quan realment et sents a gust envoltada de coses que no tenen res a veure (o ho sembla) amb una mateixa
    molts petons bonica!!!

    ResponderEliminar
  2. Ei guapa! sí, la veritat és que m'estic donant compte de moltes coses que em són diferents aquí, i està clar que hi han moltes coses que ens uneixen, peró valorar la diferència com a tal, també t'aporta una visió diferent de les coses que és igualment rica...un exemple, un company de l'escola que està fent una tesi sobre la música i la influència d'aquesta en la comunitat, em demontava la frase que la música és un llenguatge universal...em deia que hi han elements que només poden ser entesos si vius i creixes en una comunitat concreta i que mai podran ser compresos per la gent forania a aquesta, els seus significats, els seus símbols...hi han moltes coses que s'escapen...aquest mateix noi també m'explicava una altre versió de les festes aquí...la veritat és que és gent que veu molt d'alcohol, peró molt, fins el punt que es para el poble/ciutat durant els dies que dura la festa: la gent no treballa, els nens no van a escola i les families acaben en ujn estat d'embriaguesa important...hi han baralles, crits, trifulques...a mi aixo em costa d'entendre, peró ell si més no, em va donar una altre visió...és la importancia de trencar amn lo prestablert per uns dies i la fetsa es viu en comunitat i les baralles i les trifulques són públiques, i un cop passa tant amics (no acabo d'estar d'acord del tot amb el que va dir, perque tambe hi ha el problema d ela violència de génere i demés)peró si més no em va donar una altre visió diferent a la meva i que segur que se m'escapen molts matissos que no sóc capaç d'entendre perque miro el fet des de fora i des d'una visió d'estrangera amb les meves idees preconcebudes i demés...així que visca la diferència i entendre-la és viure en un paradigma de tolerància allunyada d'etonocentrismes... espero que estiguis molt bé!!!! una abraçada i m'encanta que comentis :)

    ResponderEliminar
  3. digerpencies i semblances son les eternes reflexions. hem de cercar les igualtats per pder conviure?respectar les diferencies? com dius hi ha coses que mai entendrem i fins i tot que rebutjarem..potser el més important es tenir la inquietud de coneixer, de no tenir por apropar-se coses diferents, visualitzar-les amb ulls curioses i d'aprenent i no pas de jutge!!!
    Un plaer llegir-te! un petonàs bonica!!!!

    ResponderEliminar